Het mysterie van de dode kat

Oma, weet je dat er een dode poes voor de deur ligt? zegt mijn kleinzoon als hij binnenkomt. Ik ben echter vandaag nog niet goed wakker en was ook nog niet buiten geweest. Nee, ik had het nog niet gezien. Samen lopen we naar buiten en inderdaad er ligt een vermagerde bruine kat met wat lapjes invloed voor de deur. Echt hij is dood en zo te zien ook al een tijdje. Ik verbaas me hoe komt dit?

Sinds ik jongen katten in huis heb is een van mijn oude katten wel heel erg narrig en jaagt iedere kat die hier op het erf komt achterna. Het is dan een gekrijs van je welste en dikke kattenstaarten. Meestal wint mijn oude kat Nina het wel van de kat van de buurman (de toevallig ook dit soort kleurtjes heeft als de dode kat voor de deur), maar van de rode zwerfkater kan ze het niet winnen.

Maar goed gisteravond was het slecht weer en het was me gelukt om alle katten in huis te krijgen, dus een gevecht was er vannacht niet geweest. Hoe komt die dode kat nu voor mijn deur en de volgende vraag is er dan meteen ook, van wie is deze kat. Ik kan niets anders doen als naar de buurman te gaan, maar tjaa het is zondag en hij is niet in zijn schuur bij de paarden. Het is verlaten op het erf rond de schuur. Dan maar een telefoontje er aan wagen. Maar op het huisnummer wordt niet opgenomen. Dan blijkt maar weer de zegening van de mobile telefoon. Buurman is een beetje geschokt want als ik het dode diertje voor mijn voordeur beschrijf denkt hij haast dat het de lievelingskat van zijn vrouw is. Ik ben er binnen een kwartiertjezegt hij.

Goed zeg ik, ik leg hem even in het bosje aan de andere kant van de weg. Terwijl ik met het dode beestje op de schep aan de wandel ben komt de buurvrouw van de andere kant er net langsrijden. Ze stopt en draait het raampje van de auto naar beneden. Is dat niet een van jouw poezen? vraagt ze. Je sliep vanmorgen nog en toen hebben wij hem maar voor de deur gelegd, het beestje lag vanmorgen dood bij ons op de verranda.

Hmmmm, dat maakt veel duidelijk. Inmiddels is ook de buurman gearriveerd. Kijkt onder het laken dat ik er even overheen gelegd heb en komt tot de conclusie dat het ook niet zijn kat is.Hij heeft er ook geen idee van wie de eigenaar van deze kat is

Laten we het beestje maar snel begraven hier in het bosje, meer kunnen we niet doen. Wat blijft is het mystere van wie deze dode kat is.

De onsmakelijke plaatjes heb ik maar achterwege gelaten.

Over catthysplace

allesdoener
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

Een reactie op Het mysterie van de dode kat

  1. aargh zegt:

    Heb je wel foto’s? Het kan natuurlijk best dat er binnenkort van die briefjes aan de lantaarnpalen hangen met een vermiste kat, dan zou je de eigenaar nog kunnen inlichten.

Geef een reactie

