De documentaire

Een groot aantal jaren geleden kwam ik via mijn werk in contact met Tjerk Bekius. Al pratende bleek dat deze professionele cameraman  en ik een gelijkgestemd idee  hadden rond Groninger muzikanten. Dit resulteerde in opnames voor een documentaire van de muzikant Willie Weits.  We namen de tijd om deze virtuoos op het electronisch orgel uitgebreid te interviewen.

Daarna bleef het bijna 10 jaar stil. Heel stil. Beiden hadden we het eigenlijk te druk met eigen werkzaamheden en een onafgemaakt project bleef op de plank liggen.

Vandaag kan ik heel trots vertellen dat Tjerk Bekius en ik het project gaan afmaken. Vandaag lanceren we de trailer van de documentaire, in de hoop nog een aantal reacties te krijgen van de mensen die Willy Weits goed gekend hebben.

De bedoeling is om eind 2012 de documentaire te kunnen presenteren aan een groot publiek.

Heeft u nog informatie, schroom niet maar mail me op mieneke@vie-sie.com

Over catthysplace

allesdoener
Dit bericht werd geplaatst in persoonijk. Bookmark de permalink .

Een reactie op De documentaire

  1. Dwarsbongel zegt:

    Ik zag de oproep bij Gelkinghe/Groninganus, hier een kopie van mijn reactie bij hem:
    Bij het zien van de naam Willy Weits stond ik ineens in de Zwanestraat in Stad, ergens tussen 1960 en 1966. Ik was vaak op pad in de stad, in mijn functie van Leerling-Bediende (lees: loopjongen). Had hij daar een winkel? Of speelde hij daar, met de deur open, op verzoek of om instrumenten te proberen? Ik kwam toen nogal eens bij Radio Crescendo, halverwege de Zwanestraat aan de zuidkant. Die omgeving kwam bovendrijven… Nee, ik heb hem niet gekend, maar stond zijn naam daar ergens te lezen? Hoe weet ik anders dat het Willy Weits was?
    Mijn herinnering zegt, dat hij toen op een accordeon speelde, waar de elektronica bepaald niet ongemerkt aan voorbij was gegaan…

Geef een reactie

