Een mysterieuze doos

DSC_0001aVanmorgen kwam ik een mij onbekend voorwerp tegen aan het begin van mijn tuinpad. Keurig uit het zicht weggezet achter de kast die de riolering aanstuurt.DSC_0002a

Bij opening ligt  bovenaan een ingelijste foto. Er staan een aantal personen op en zonder leesbril kan ik niet precies onderscheiden wie er op staan. Dus de ijzeren doos maar mee naar binnen genomen en eens uitpluizen wat de inhoud is. Met de leesbril op herken ik de figuren op de foto. Ik herken mijn grootvader en grootmoeder van mijn moeders kant. Ik herken de markante figuur van mijn overgrootvader Pake Wouter.

DSC_0003aHoe komt deze doos zomaar ineens op mijn tuinpad. Ik ben gepuzzeld. Maar goed ik ga verder graven. Mijn pake en beppe, mijn moeder en haar zuster waren fervente toneelspelers en ik vindt een enorme stapel toneelboekjes van stukken die zij in het verleden hebben gespeeld, naast heel veel sketsjes en voordrachten waarmee zij regelmatig op het toneel stonden. Een enkele herinner ik me uit mijn vroege jeugd, zoals de skets over mijn lekkere dikke oom.DSC_0010a

Tot mijn grote verbazing vindt ik een voordracht die mijn grootvader ongetwijfeld heeft uitgesproken tijdens het huwelijk van mijn ouders. Hier ga ik nog iets mee doen op later tijdstip.

DSC_0004aEen andere vondst is een getuigschrift van mijn Pake behaald op de ambachtsschool en een van zijn rapporten.

Dat mijn familie ook iets heeft met nuttige handwerken blijkt uit een verfrommeld schrift van mijn beppe met allerlei aanwijzingen om te breien. Een grote verrassing zo op de zondagmorgen. Daarnaast vind ik diverse drankbestrijdingsboekjes. Een kist om veel in te snuisteren.

DSC_0007a

 

Over catthysplace

allesdoener
Dit bericht werd geplaatst in Uncategorized. Bookmark de permalink .

2 reacties op Een mysterieuze doos

  1. groninganus zegt:

    Dus er zit geen brief bij van wie dit afkomstig is?
    Vooral de drankbestrijdingsafdeling zou ik wel eens willen zien.

    • catthysplace zegt:

      ik weet inmiddels waar de doos weg komt. Die drankbestrijdersboekjes mag je komen bekijken als je weer langs fietst, loop dan om de houten garage naar achteren, ik zit tegenwoordig in een van de woonwagens op het terrein.

Plaats een reactie